Direktlänk till inlägg 1 januari 2008

080101 - Gott nytt år!!

Av beatrice hägg - 1 januari 2008 17:11

Gott nytt år på er allihopa! Hoppas alla hade en fin ikväll igår.

Då var det ett nytt år, nån som gav nått nyårslöfte? Jag kom inte på nått alls, för man bryter dom vilket fall som helst, eller är det bara jag?


Nu har jag precis kommit hem ifrån härnösand, ska försöka skriva ner allt utav det jag minns från igår.

Efter att ha gjort mig iordning m.m så skjutsade mamma in mig till stan, mötte krille,johan,louise,jocke och tärnorna där vid hotell knaust. Medan Louise bytte om till klänningen( vilket tog ett tag ) så sprang vi övriga och letade efter den bästa våningen att fota bröllops bilderna på. (Jag fick bestämma) ahah, vi trodde endast att det fanns 1trapp, men de visade sig vara 3st. När Louise -äntligen- kom så började vi fota de bilderna, som blev sååå fina :) även om blixten inte ville vara som den skulle, men de ordnade sig. Massa bilder blev det på, bara Louise, sedan hon och johan, sen med tärnorna och jocke, osv :) Flera kom fram och ville ta kort på dem, bla en städerska (typ utländsk) kom fram med städvagnen o i handen, en kamera. Iallafall, stressigt blev de på slutet, ca 45min innan de skulle vara på ishallen där vigseln skulle vara, så fick vi kasta oss in i bilarna och köra upp till h-sand. Åkte med johans lillbrorsa (jocke) dåe, också Louise i baksätet med den enormaa klänningen, dit upp. Vi mötte de andra vid en mack där i närheten av ishallen för de skulle vänta på att alla gästerna gått in. Så säger johan; nu kör vi .   hel allvarlig och Louise blev sååå nervös :)

Väl där så hjälpte vi henne ut med klänningen, bära in väskor och därefter gick jag och krille dit jag skulle vara och ta bilder.  Sen började musiken, allt var mörkt förutom marschallerna som lyste ute på isen, också strålkastaren som följde dom ut på isen. - såååå fint! -men det blev dessvärre inte så superlyckade bilder, men får väll se hu de blir, har precis laddat över dom ifrån datorn, ska väll forsätta sitta här och redigera dom en aning, vissa iallafall. Efter ca 10min var vigseln över, och vi sprang ut till en stor korridor/hall och väntade på dom, tog bilder där med även, när tågade ut och alla kastade ris, (undra hur de gick med det gula riset som johan hade köpt fel, hahaha, han som trodde att de skulle ha de där riset till maten;O)


Medan dom två åkte limousine runt i stan, så åkte allihop bort dit festen skulle vara.  Krille körde då, ahaha livrädda satt jag och hampus där bak och skakade tänder, ahaha! Väl därframme så vare att packa ur bilen på dess innehåll, jag sprang och bytte om medan krille fixade o trixade med musiken.  Om jag inte minns fel så var krille först att slänga sig på champagnen, eller hur var det? Hahah. När alla var där så stod alla beredda med ballonger som skulle smällas när Louise o Johan kom, poff poff poff.  Kvällens toastmasters, Jessica och Nicklas pratade på lite osåvidare :)  Därefter blev det förätt,varmrätt,efterätt o en massa prat, iallafall vid vårat bord, haha! Snackade om Sunes sommar repliker? vad normalt vid ett bröllop!  Så var det förstås en en massa folk som skulle hålla tal, osv, och emellan alla rätter så fick ja passa på att fota alla som var där inne till en gästbok som dom sedan skulle skriva i, inte lite kort det blev :O

Men krille, vi slapp springa efter allihopa, dom kom helt frivilligt!  o johan o grabbgänget m.m , det blev superfina bilder!

Ja, tog en 400bilder sammanlagt, lägger upp några på bilddagboken som ni kan få kika på :) Efter att ha ätit tårta, oså närmade sig tolv slaget. Alla tog på sig jackorna och gick ut, så kom serverings personalen med champagnen men vad äre dom kommer med till oss då? krille,mig o hampus ? Nån B-variant :O så lågt, "här har ni alkoholfritt" , men de gick bra från början när vi kom? , ajaaa. Räknade ner, 10,9,8 osv.. så, gott nytt år!  Då var det 2008! så sjukt fort alla år går! Så gick vi runt lite, skålade och kramades med allt och alla innan vi gick in, eftersom de snöade och ja, stackars min kamera! Väl därinne så blev det ännu mer bilder tagna, super fina om jag får säga det själv ;)   Därefter var väll klockan runt 1 eller så, vi började på att packa ihop alla saker o hämtade sudden innan vi fick skjuts av krilles föräldrar till ishallen igen, där min väska nr 3 låg i en av bilarna - trodde vi! men den var kvar i Louises bil som stod vid Logen. Superhjälten Kent sprang ut i snöyran och hämtade den, tackar! Därefter åkte vi till johan o louises hus som vi fick låna dåe eftersom dom skulle tillbaka till s-vall,  där dom lämnade oss iallafall o åkte vidare. Jag var super tröööött, men eftersom sudden behövde gå ut en sväng så hade vi inte så många andra val, men lite luft är väll inte fel efter att ha varit inomhus hela kvällen bland allt folk.   Därefter blev de att se på film, men den var inte alls bra . Somnade nångång runt 5?


Vaknade runt 9 :O kunde inte somna om, eftersom sudden ville gå ut, alltså världens sötaste vovve eller vad? huvahuva, nu vill jag ha en vovve:( ja vill,ja vill, ja vill! :'( när jag flyttar härifrån, dåååå :) då,då,då!  Krille fick så vackert gå ut med honom eftersom jag var för trött och lat för det just då. Sen så skulle vi fika lite, men hittade inte fikat som Louise skulle ha köpt? ahaha, "gammel macker, dom gick ju ut den 26/12 juu!/krille"  typ? Haha, han gjorde iallafall varm chocklad, med alldeles för mycket kakao i, som även brändes fast i kastrullen.

Johans mamma kom, eftersom dom tänkt ha en liten "överaskningsfest" tills dom kom hem så skulle de blåsas upp lite ballonger osådär, som jag och krille fick den stora äran att göra, haha! Så drog vi ut en bild sedan gårdagen också på dom som vi satt framför blommorna, superfint, fint fint. Hon åkte väg, skulle till s-vall o käka lunch med allihopa, vi fick hänga med om vi ville, men vi skippade det och jag drog ut med sudden medan krille laddade över film från bröllopet igår.  Så superglad han blev av att få komma ut, och jag likaså när jag kände hur snön kröp sig in i skorna. Skuttade runt där i snön med sötvovven, gick långt in i skogen och en massa stigar, en ren tur att jag ens hittade tillbaka? HAHA! Efter att ha vart riktigt igenom kall och sudden fått massa ispärlor i pälsen gick vi tillbaka, och yes jag hittade! Krille som nästan hade tänkt ringa o höra om jag hade gått vilse! naa.

Därefter fick vi typ springa ner till stan för att hinna med bussen som gick till s-vall, massa folk på den, varför just idag? :O Fanns typ 0 platser kvar. Sov typ hela vägen hit, välframme vid tågstationen så var vi superhungriga, gick till donken o beställde lite onyttiga grejer, innan pappa hämtade mig där vid tågstation och johan o CO hämtade krille.


Väl hemma då? raka vägen till datorn, laddat över bilder och börja skrivit denna blogg. Började skriva 17.11 och nu är klockan, 18.27 !! Hur har jag ork till detta? som knappt har sovit någonting.  Nu ska jag iallafall redigera lite bilder, det är alltid kul och därefter ska ja väll slänga in mig i duschen o sen så tänker jag nog sova!:O är så trött och slut nu så de finns inte ord.


Vad händer imorgon? Jo, det är mammas födelsedag, hela 36år fyller hon, grattis i förskott kära mamma <'3  Ska med pappa till stan en sväng, ska köpa present, blommor och tårtaa till henne, så de blir väll till att fira henne, och plus att hon ska börja på sitt nya jobb på skatteverket imorgon, vilken present? fast det var ju det hon mest önskade, ett nytt jobb, långt bort från trygghansa! haha!

På torsdag ska jag förmodligen till kramfors och va med krille och lilladam, köra skoter o annat sådant trevligt, man får väll ta vara på de få lediga dagar man har!


Ne nu ska jag sluta skriva och upptadera detta inlägg någongång,

Ha en bra kväll allihopa! Puss/B


http://beea.bilddagboken.se






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beatrice hägg - 24 januari 2008 21:31

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/rockbjornen2007/article1690326.ab...

Av beatrice hägg - 19 januari 2008 15:44

  Byter blogg till tjejsajten.se , alltså http://musiikberoende.tjejsajten.se .   Ja, de finns alltså inte så mycket mer att säga här, än hejdå bloggagratis.se       ...

Av beatrice hägg - 14 januari 2008 18:46

Nu ska jag äntligen ta tag i bloggandet, bäst ja börjar på en gång.   I fredags gjorde vi då screen tryck, vi började halv 9 om jag inte minns fel, skulle skriva ut bilden på mina hörlurar, och då ska skrivaren självklart inte fungera! Blev att skrik...

Av beatrice hägg - 13 januari 2008 00:06

Kan ni tänka er att tröjan jag har på bilden har jag designat alldeles själv! okej, fick kanske lite inspiration ifrån en thirt ja sett på H&M's sida, men whatever! I fredags gjorde vi screen tryck, vi fick ta en bild vi fotat och göra så här då...

Av beatrice hägg - 12 januari 2008 23:58

Av någon konstig anledning snackar jag och Sophie om tårtor, hu vi är så hemskt normala! Vi kom överens om att det måste var jordgubbar på den, annars är vi inte med! sophie säger: tur du ha då som fyller år på sommaren, då kan du ha riktiga jordgubb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards