Alla inlägg den 8 januari 2008

Av beatrice hägg - 8 januari 2008 21:11

Tisdag,tisdag - ooh jag vill att det ska bli helg! På fredag blir det kramfors, åka skoter m.m med adam och krille till lördag :) trevligt värre.


Jaja, tisdag var det bara iallafall så ska väll ta och skriva om denna dystra dag. Vaknade med ett ryck runt halv 8 av "marie picassos this moment" som jag just nu har som "alarm-signal" huu! Hasade mig ner till nedervåningen, och slänger mig framför tv'n där theo sitter och kollar på disney, na.  Började iallafall på att vakna till liv, fikade, sminkade mig och kastade på mig lite kläder innan jag begav mig ner till bussen i slaskregnet. Var i stan till runt 09.45, stod och väntade på Sophie. Vänta vänta vänta, tillslut kom hon! Vilken buss gick till sidsjön? till sidsjön där vi skulle plåta våra analoga bilder, dum soffe sa nån konstig buss men den gick inte dit, ja hon sa att det var 42;an och var de inte den som gick precis just då? GAA! den som jag sa först att vi skulle ta.. den gick bara en gång i timmen även.  Medan sophie fick skämmas som en hund så var vi tvungen att tänka ut nått annat ställe att ta våra bilder.. hmhmm vi vandrade typ ovanför kommunhuset, vi tänkte ta nå bilder ifrån den där långa långa trappan uppe vid norra, utöver stan.. efter allt gående och vi blivit helt dyngsura om våra stackars skor så märkte vi med FASA: trappen var avstängd!  ska inte skriva mer om hur förbannad vi blev, för vafan skulle vi ta våra bilder på nu då?  Eftersom vi hade fått lånat analogakameror så hade vi alltså en varsin filmrulle vi skulle plåta upp, vilket motsvarade 24bilder med - vintertema. Och - det regnade ute till på köpet :) kändes ju riktigt lyckat, men efter att ha klättrat i branta/långa/hala trappor i ca 20min och försökt tagit oss upp för branta hala småbackakr typ så hade vi äntligen våra sammanlagda 48bilder. Fett bra!:D vi hade typ kommit hur långt uppåt som helst, vi var bortanför/ovanför arenan o allting. Vi gick mot hedbergska, typ helt dyngsura för att äta en ännu dyngsurare pasta som dom kokat sönder, helt totalt oätbart. Leeda ringde även en sväng, undrade vart vi var osv, haha stackarn var i en annan grupp som höll på med nå tryck i 3timmar, som jag ska få göra imorgon, 12.30 - vilket betyder sovmorgon!:D 


Vi vandrade bort till hvfoto, typ helt dött där men malte var precis på väg att åka till västermalm så vi åkte med dit, lämnade kamerorna först. Väl därborta så var de ett par till som också skulle framkalla sina bilder . Malte snackade en massa om hv-fotos "historia" innan han började på att gå igenom vad vi skulle göra osv. Han var helnöjd när han satt upp nått litet svart tält som han fått ifrån sveriges television , mkt viktigt att få med! haha. Aja, vi fick de dom där filmrullarna i en massa framkallningsvätskor m.m innan vi hängde upp dom på tork, ska göra kopior av dom på torsdag, (skulle vart ledig då egentligen men får väll åka ända dit därför då). När vi var klara så vandrade jag o soffe till bussen, fick vänta i typ 20min för vi just missat den som gick.  Åkte tillbaka till stan, gick till hvfoto en sväng, helt dött där med då också. Började på att dra ut lite bilder sedan bröllopet som jag lovat att jag ska göra, Svante kikade på dom med :) han tyckte dom blev jätte bra men de var ju synd att dom från hotellet blev en aning suddig, men skulle få hjälp ifrån han imorgon eller nån dag att fixa till dom som blev lite sisådär :)  :D kanon kanon.  Sen då, runt 15 så drog jag och soffe ner till bussarna, hon åkte hem medan jag gick och mötte mamma som klagade över att hennes skor var så dyngsura. Ja-haa, hon gick från jobbet till bilen, ca 5min? mkt och klaga över? Medan stackars jag o soffe fick gå i äckeldyngsura skor hela daaan! Intressant värre.

Åkte hem, slängde på mig en massa nya kläder o han slänga mig i soffan en stund innan mamma undra om jag ville hänga med henne och theo till kulturskolan, för att hämta theos nya instrument, gissa 3gånger vad det var ungen ska börja spela? - cello ! av alla möjliga instrument . Pratade med krille medan dom var där inne och hämtade ut den.  Därefter blev de donken, muhah(A) beställde med hem, ush va onyttigt.


Sedan har väll inte jag gjort mycket alls tro, typ försökt spelat på theos cello! haha! jag var ju även bäst, kunde tillåmed sjunga till inför mamma,theo och anton, men jag gick inte vidare i deras idol-auditon :( ne jag är ju lite förskyld, får väll skylla på det (A) .  Sen ikväll har ja väll mest sett på tv :O latat och gjort kladdkaka av begäran ifrån theo, uush va hemskt onyttigt men ja lyckas ju alltid med den, som vanligt .  lala.


Började prata med mamma också, om att ja ska börja spela piano igen :O började verkligen på att fundera över det nu när theo skulle börja spela de där..  spelade ju faktiskt i typ 3-4år, men slutade i 7an, varför? har väll ingen bra anledning direkt, men ångrar verkligen nu att jag gjorde det! Men får se.. lär ju ska få stå i kö för att få ta lektion i typ ett halv år eller så, men får väll se!  - ska förövrigt försöka sälja mina bowlingklot och väskan m.m , känner inte att jag har tid för att fortsätta med bowlingen, eftersom träningarna är på tisdagar då jag slutar typ halv 5, o har alltid läxor/prov till dagen efter :/  hmm.. aja ..


Ne, nu vill brorsan ha tillbaka sin dator så ska väll dra neråt.


Ring/Sms ? :)


Puss/ B

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards