Alla inlägg den 6 januari 2008

Av beatrice hägg - 6 januari 2008 22:44

Ingen har förstått mig så bra som du gör.


Ingen har blivit saknad så som jag saknar dig.


Ingen har fått mig att känna mig så trygg som du gör.


Ingen har fått mig att söka ord tillräckligt vackra att säga dig som du gör.


Ingen har inspirerat mig så som du gör.


Ingen har någonsin betytt mer för mig än vad du gör


Tack för att du finns<3   /krille

Av beatrice hägg - 6 januari 2008 12:27


Då var det söndag igen, tråkiga eländiga söndag. Finns det överhuvudtaget nån här i världen som gillar söndagar? kan man inte bara radera den dagen? Det får bli min inledning på detta kanske långa blogginlägg. Har inte tagit mig ann att skriva nu på ett par dagar, började igår faktiskt men av nån konstig anledning så försvann allt jag skrivit, och orkade verkligen inte skriva om allt! Men, nu ska jag försöka minnas och ja, se om man lyckas upptadera denna gång då.


Börjar med att skriva om fredagen. 

Hade då bestämt med Krille och Adam att jag skulle komma till dom i kramfors då.  12.00 gick bussen ifrån sundsvall, typ helt dött på den bussen, endast 4 skälar var på den, men de kom mer folk på i h-sand.  (Träffade föresten josse på njurunda bussen på väg till stan.) Var tvungen att få med det på ett hörn med.  Iallafall. Var i kramfors omkring 13.40, det tog inte allt för lång tid att åka dit upp, spenderade tiden med att lyssna på musik och försöka sova, ja.. försöka kunde man ju alltid men telefonen ringde hitan och ditan - mest hela tiden så det blev inte så mycket sova, fasten jag var såå trött!  Väl i kramfors då, hade aldrig varit där tidigare, faktiskt. Krille mötte mig vid bussstationen, han skulle visa mig runt i stan, värsta liteet det var där, "här har jag gått 100gånger när jag pratat med dig" , var bara tvungen att tokskratta, man hade ju föreställt sig helt annorlunda, typ timmerstugor! HAHA, så  man blev lite chockad när man såg wedins och intersport skyltarna.  Ne, men okej timmerstugor hade jag kanske inte föreställt mig, herre gud.

Efter den där lilla trippen runt stan som tog oss omkring 10min var vi då på väg till polisstation - tänkte jag skriva, jag menar busstation! Men det gick typ hur många poliser som helst runt i deras lillastad och gjorde ja, vadå? ingenting gjorde dom, gick endast runt där och såg överdrivet stolta ut för ingenting.  Innan vi tog bussen till Frånö så var vi in och kikade i hans skola också, som var öppen, på ett lov!  Jaja.

Väl i Frånö då, så ville Krille visa mig båthamnen, så vi vandrade dit. Där han även hade varit hundratals gånger när han pratat med mig :) Därefter var vi påväg till honom då, då nån/några tutar med bilen, då äre lena&kent som drar iväg, wrooom, wrooom! Ja-haaa tänker vi.  En liten visning av huset blev det innan vi ringer till Adam. Krille ville att jag skulle hänga med på skotern och hämta honom men jag stenvägrade där jag stog halvägs uppe i rutschkanan, varför jag stod där har jag absolut ingen aning om! Krille åkte iväg som en dåre och där stod jag helt ensam, i hela 3minuter! Innan han komtillbaka med lilladam :D Dom skulle spela nått spel,schak var det på datorn som tog jätte lång tid. Jag själv tog upp hela krilles säng, som man kunde ha nån fjärrkontroll till, de va ju väldigt kul de, åktee neer o man åkte upp om man tröck på pilen uppåt, !haha! Iallafall, tillslut fick dom sluta spela för jag började kasta lite kuddar, så vi gick ner och började laga mat, vilket blev tacos! Krille då, nämner sig själv som en "legitimerad rosa-stekare" ,HAHA!  Ni som inte förstår, rosa är alltså kossa. "Legitimerad köttfärsstekare"  .. eller någonting sånt.   Haha inte lite man kan skratta åt, jag stod och hackade jätte fina småbitar medan Adam står med en superliten kniv och typ skär stora paprika bitar i triangelform, och krille står typ i andra änden av köket och är superglad för han fick upptraget att steka rosan.  Ja... hahaha! Sen börja även det stora glas-problemet, vi hade 3glas då, vi hade verkligen ställt dom på helt olika ställen så vi inte skulle blandaihop dom, men ändå lyckas alltid krille med o ta någon annans, och i det här fallet Adams. Hahaha, ja och det var ju inte första gången under kvällen han satt och drack ur Adams glas, av misstag,  tror jag iallafall att det var.  När Rosan var genomstekt och allt klart så slog vi igång en film, vilket blev Titanic eftersom den är såå bra! Käkade och kollade på den, trevligt trevligt, även om jag höll på att somna i slutet. Såg iallafall klart hela filmen innan dom ville spela poker.  Jaa-haa! Dom skulle lära mig då, men det var ju inte så lyckat om man säger så,  så dom fick spela själv en stund. Därefter satt vi bara helt upp och ner medan dom försökte övertala att vi skulle ut och åka skoter..  Det var faktiskt på ett villkor som jag gick med på det, och det var att Adam skulle åka på en släde efter, hahaha! Efter många om så gick han faktiskt med på det och vi kasta på oss lite täckbrallor ochsådär innan vi drog ut. Vad klockan var omkring då, har jag ingen aning om men svart hade det hunnit blivit ute iallafall.  Ja, va ska man skriva nu då? Känns som man aldrig har skrattat så mycket som när jag såg krille köra med Adam som satt på den där släden bakom med händerna iför ansiktet för all sprutande snö. Haha ja, sen ville inte Adam längre och vi åkte alla 3 på skotern, krille körde typ hur fort som helst tyckte jag då som var livrädd, hahaha så det blev en del hot här och där, lala! Dom får ni läsa mer om på krilles blogg, http://krilleline.bloggagratis.se .  Åkte tydligen bort till Lunde, hade ingen aning om vart vi var på väg, ja oså åkte vi runt en massa, riktigt kul faktiskt.


Därefter blev vi tvungen att skynda oss tillbaka eftersom jag skulle hinna med bussen, och var tvungen att hinna hämta väskan innan osv. Sen åkte vi iallafall bort till vägen dit bussen skulle komma, fick vänta i typ hur länge som helst, trodde nästan inte att den skulle komma!  Men efter ett tag så, sa hejdå osv innan ja hoppade på bussen påväg till Lunde, där jag var tvungen att byta. Busschaffisen sa att man var tvungen att vänta i typ 30min på den bussen för den hade gått sönder eller nått, så när ja precis hoppat av i Lunde med dom andra som skulle till H-sand/S-vall så kommer en skoter, och gissa vilka det var då?  Adam o Krille :D  Haha, då hade dom kört typ 100km/h för att hinna ikapp bussen, ahhaha! Så ja åkte med dom för dom skulle tanka skotern, oså köpte krille choklad till mig, värsta snällt oså fick jag köra tillbaka :D Jag var faktiskt duktig, de var jag faktiskt. 

Väl tillbaka till busshållsplatsen stod alla och frös typ, men dom stannade kvar så ja skulle slippa så där själv me dom där andra som skulle åka samma buss då, väärsta snällt :D men Adam höll på att förfrysa, stackarn. Efter en stund kom bussen och då sa vi hejdå ännu en gång, innan jag frysande hoppade på bussen på väg hem till sundsvall igen.

Vet ni vad Adam hade sagt till Krille då när dom skulle köra hem efter att jag åkt då? - "Edlund,va du än gö, kör inte ihjäl oss för ja vill inte dö kall" Naaaaa.


Bussresan tillbaka gick hur fort som helst, på några minuter var man i härnösand, och därefter sundsvall. Hoppade av vid tågstationen och tog njurundabussen hem, pappa och mamms kom och mötte mig vid bussen, vi vandrade hem och jag slängde mig i soffan en stund innan jag såg film med theo, och därefter blev det några timmars sovande.



Igår, lördag så hade absolut ingenting speciellt vad jag minns, endast det gamla vanliga, - vakna kl 9.00 , ut med aftonbladet dö trött och därefter är man ännu tröttare än vad man var förut så man orkar i princip inte göra någonting. Pratade med Krille i telefon typ mest hela tiden, gick även ner till Ica en sväng osv. o såg ännu mer film med lillbrorsan.


Imorse vaknade jag ungefär hur tidigt som helst, omkring 7 var klockan. Hade sprängande huvudvärk och kunde därför inte sova, tog en alvedon och lyckades tillslut somna om igen, strax innan det var dags att kliva upp, helt grinfärdig blev man! Pratade med krille i telefon den korta tiden jag var ute med tidningarna, innan jag gav upp! Fick även 100spänn ifrån nån, trodde att han drev typ, haha. 

Denna dag komr jag tillbringa med photoshop, har precis även fixat en liten bild till detta inlägg, den här nedanför. Resten kommer jag lägga upp på bilddagboken.  http://musiikberoendee.bilddagboken.se  KOMMENTERA :)


Ha en trevlig söndag allihop. 

Puss/Bea






Av beatrice hägg - 6 januari 2008 12:25


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards