Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av beatrice hägg - 14 oktober 2007 16:33

1,2,3,4 ja.. så många gånger har jag fösökt upptadera denna blogg, men det har inte blivit av förens nu! eller vem vet men ska försöka skriva klart och upptadera.

Igår då, var det umeå som gällde! Runt halv 10 skjutsade mamma, mig och josse till hallen, svängde in och tog ut money och handlade lite tjoffs innan.

"Dagens citat:   Hur fan orkar dom städa i 16år?? , jag orka knappt städa 1½timme?... "-josehpine. "  HAHA hel seriöst med, riktigt riktigt .. fult var de :D skoja bara.


Anyway,runt 10 åkte vi iallafall, det var jag,linn,josse,emma och helene i ena bilen också gammel tanterna i den andra, dom åkte typ 40år efter oss! HAHA! När vi var en bit bortanför ö-vik så ringer typ gunhild elr nån och fråga om vi ska fika där i övik för dom är strax före . Haha! får man köra 70, ja då kör man strax under 70 om dom får bestämma, tack och lov att man slapp åka med dom(A).  Sms;a en massa med soet med, som var på väg till sundsvall, oh åkte åt fel håll jag då :(

Jag och Linn var iallafall nyttiga, (första gången som vi är det?!), vi käkade nämligen nå konstiga bönor och klunka massa vatten(våran favorit), okej jag skulle helre kalla de för nötter.

Runt 1 var vi iallafall framme i umeå, åkte till hallen. Gamlingarna hade inte kommit ännu så vi fikade lite, te och goomuffins.. namii! ( det är så vi värmer upp, vi 4 medans de andra hoppar runt som galningar) Haha började på att bli riktigt nervöös ifall dom skulle hinna till matchen eller inte? i deras snigel fart men så tillslut så! who! vi fick skynda oss att byta om osv, så blir kl 2, matchen ska börja.. nä då ska dom lägga om banorna och shit? inte kunna gjort det före helle? damp.

1..2..3.. - KÄMPAA! ekar det i hallen och vi börjar matchen, första serien gick väll sådäär lagomt dåligt? 140, jag fick spela vidare med josse, då jag fick 197!(min näst bästa serie) strike och täckta rutor! yees, huva vad vi skrek, galet kul vi hade iallafall . tredje serien gick väll hmm inte alls bra! Så spelade inte den sista, gick istället runt och skrek på alla andra, terra motståndarlaget, och "tyngdlyftarn" som Linn sa. När vi insåg att vi skulle ta hem de här, så shiet de fanns inte ord för hur glad vi var . 12-8 till oss slutade det med iallafall! Nöjda vi var när man skulle tacka för matchen osv, dom och deras skrythall, vad har ni att säga nu då? vavava, nä just det : SYND! :D

Bytte om osvosv innan vi beställde mat, jag och linn då : "bowlingpasta",  hade ingen aning om vad det var fö nått? men gott vare anyway .HAHA!  Därefter bar det av hemåt, mot s-vall. Maaa helt svart ute ju, svängde in o köpte massa gottaa o satt och satt sedan och snackade från allt mellan himmel och jord, emma sov (somvanligt), linn med för den delen, ser helt borta ut .  Lyssnade på josse och helenes väldigt intressanta snack innan ja nästan höll på att somna till favvolåten (som soeten sjunger) innan jag blir sms bombad :D <'3 oså blev de såklart pmk en stund.

Tillbaka i sundsvall runt 8 eller nått sånt, upp till hallen för att låsa in väskorna osv innan man åker heeem. Shuu så trött man var då, men loggade ändå in en sväng på msn innan krille ringde, så pratade med han resten av kvällen ungefär innan man slocknade runt, ja jag vet inte?


"Laddar inför matchen"




En tom hall nån timme innan matchen? haha




Söndag: orkar knappt skriva nått mer? Vaknade motvilligt väldigt tidigt för att jobba, blä säger jag och drygt. Sen då? har jag latat framför tv och sett beck "i guds namn" , hemsk filmen var ju  :(   Så vad händer sen? Fundera på att dra ut en sväng, kanske dra och köpa lite vindrutor(vindruvor) medans man pmk :D ? och därefter blir det väll att plugga lite matte då, prov imorgon! Önska mig lycka till.


Upptaderar imorgon, puss/B



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards