Direktlänk till inlägg 9 december 2007

Har du någonsin gjort vågen igenom globen?

Av beatrice hägg - 9 december 2007 10:53


Ska bara varna för att detta kommer bli en extremt lång blogg!, men ska försöka korta ner den så mycket det går, anyway here we go!

Börjar väll med att skriva om i torsdags, det var skola då - sista skoldagen innan jag skulle få min extra långa helg! Hade dom vanliga, alltså tråkiga lektionerna.. inte så mycket mer att skriva om det! Sen fick jag och Natta idén att åka och fota nivrena skolans nobelfest som skulle vara runt 19 på kvällen, malte och svante tyckte det var en kanon idé:D så vi lånade nå blixtrar osådär tills då. Ringde till nån på nivve skolan som sa att det var okej osv.  Mötte natta utanför där då, runt 20 , haha ingen av oss ville gå in dit eftersom typ dom satt och käkade, stela som pinnar! men så mötte vi frida, och pratade på med henne, hon skulle också fota - trevligt, trevligt.  Fotade hela kvällen då, träffade även mina gamla lärare, de var ju trevligt, pratade en stund med dom osådär :) Haha, har du föresten dansat med en fisk? det har jag iallafall gjort, linn du vet vem jag menar!

Anywaaay, fick iallafall massor med bra bilder! ska inte ladda upp en massa av dom här, eftersom folk nog inte vill det, menmen!  På bussen hem runt 22.30 så började nån utlänning och snacka med mig, är du fotograf? va heter do? vill du byta telefon med mig?  osv, gaaah idiot. Ringde till älsk ist, som sov:O duktig jag är på att väcka folk.. förlåt!


Fredag var jag extremt trött när klockan ringde 05.20 - mycket trevligt att behöva kliva upp den tiden! eller inte, men skulle ju till sthlm med älsklingen så det var ju lungt! Gjorde mig iordning och packade det sista innan mamma skjutsade mig in till stan, sprang till pressbyrån och köpte lite tjoffs innan jag mötte krille. Hoppade på bussen, fick vänta ett tag innan vi fooor iväg vid 8.00 En ganska dryg bussresa dit ner, mådde typ sämst de sista 2timmarna, huuva!. Runt 12.30 var vi iallafall där, så det tog ju inte så lång tid egentligen. Vi försökte iallafall att hitta till centralstation för att låsa in våra väskor, vi gick världens omväg i regnet när vi senare märkte att omvi bara gått åt andra hållet så hade vi varit där på ca 3min - hahaha! Jaja, misstag måste göras ibland. Låste iallafall in de tunga väskorna innan vi vandrade mot gamla stan. Tack vare mitt lokalsinne (hahaha) så hittade vi på en gång :D Ovanligt att de ska regna när man är där ? njaa, man börjar vänja sig! Som när jag var där med josse,  - det regnar i stockholm i dáa! Längtar verkligen till sommaren nu!! mycket mysigare att vara i sthlm på sommaren än vid den här hemska årstiden, men de fanns iallafall ingen snö där - så det var ju ett plus i kanten liksom. Gick runt där i stan för att fördriva timmarna lite, käkade osv innan vi gick tillbaka till centralstation för att hämta väskorna, sen ner till kaoset i tunnelbanan. Ska inte uttala mig så mycket om det*host* men kan erkänna att vi hoppade på fel tunnelbana åt helt fel håll! men asså.. haha! det var faktiskt samma linje och nr . Men det ordnade sig, märkte ju det ganska fort iallafall så vi hann byta. Tillslut kom vi då fram till globen,  skulle bo på hotel globe, strax intill globen då, massor av folk där när vi skulle checka in, och alla skulle väll på idolfinalen antar jag. När vi väl hittat till vårat rum som var jätte fiint, så dog vi en stund innan vi gjorde oss iordning. Runt halv 7 så gick vi iallafall dit, så otroligt mycket folk! Köpte lite tjoffs osådär innan dom släppte in alla, vi hade iallafall platser i  "maries hejjarklack" , ahha satt så man såg allt i profil, och bakom scenen - in i deras loge, haha! Innan programet började så typ sjöng anderas m.m , lyssnade på den där studiomannen som sa när vi skulle applodera osv. Haha gjorde också vågen igenom hela globen, har ni någonsin gjort det? supercoolt var de iallafall, haha! 20.00 drog alltihop igång då, har tagit runt 350-400 bilder som jag just laddat över!


Vem gjorde vinnarlåten bäst? Först tyckte jag amanda, men nu sådär i efterhand så de var nog marie ändå? ääh jag vet inte.. När dom läste upp: vinnaren av idol 2007 är... , alltså rös i hela kroppen, skakade som en tok, huuu! sen sa det poff, allt glitter grejs flög upp i luften och vinnaren var: Marie Picasso!  Huuu! Kommer hennes röst att klara av att spela in en skiva på så kort tid?  Mjaa tvivlar på det? nån mer eller?

Folk började på att storma ut, men vi var kvar, kollade på när hon sprutade champange över fotograferna :O ahah, sen när dom stod och intervjuade kelly clarksson. 

Därefter trängde vi oss ut med allt folk, och gick tillbaka till hotellet. Såg på tv osådäär, mys innan vi somnade, poff.


Jag vaknade iallafall jätte tidigt, huu jag kunde verkligen inte sova! dum som man är så rååkar man alltid väcka allt och alla. sry älsk <'3 menmeen (A).. Duschade och sminkade mig innan vi gick för att käka frukost, i globens resturang, man såg ut över hela alltet! De gamla idolerna höll på att repa medans vi fikåade, istället för att läsa tidningen fick vi kolla på när anderas, evelina m.m sjöng, de var väll lite klatshigt?  Det tycker jag iallafall!

Sen gick vi tillbaka till rummet, plockade ihop våra grejor som vi så vackert spritt lite här och där innan vi checkade ut, och gick till tunnelbanan. Kom iallafall på rätt nu iallafall, det var ju faktiskt duktigt gjort, inte allt lätt att hitta där.

Tillbaka till centralen, låste in våra väskor eftersom bussen hem skulle inte gå förens 17.30 och klockan var då runt halv 1. Dags för att gå på stan, och de regnade inte äns! Hurra!  ( nu spelas föresten marie picassos "this moment" på radioon )

Gick runt där i stan i massor av timmar, hittade typ ingentiiiing, eller jo en ny svart kuvertväska ifrån H&M, finfin. Var och käkade innan vi skulle gå tillbaka, hur mycket folk som helst där :O shiet, jätte stort men de fanns ändå typ inte en ända plats ledig! Vilket flal som helst, vi fick iallafall bråttom tillbaka, fast vi haft så mycket tid på oss. Köpte med oss lite gottaa till bussen hem, också en tidning för att läsa om hur TV4 ahaha!


Var sååå trött hela bussresan hem, ahah vi satt längst bak, oså framför oss satt nå fylle tanter och drack en massa o levde allmänt om, jag som var såå trött!

Var iallafall tillbaka i sundsvall runt 22.30 , tog njurunda bussen, papps mötte mig, han fick bära väskan! haha! Satt en stund vid datorn när jag kom hem , därefter soooova!

Vaknade runt halv 11, är fortfarande helt slut!


Mina bilder sen finalen m.m finns på min bilddagbok : http://musiikberoendee.bilddagboken.se








 
 
fritziiee

fritziiee

9 december 2007 12:28

Shit vilken helg du har haft människa, men äntligen är du hemma, och shit omg har du dansat med fisken ;o hur dansar man med han? HAHA, jag älskar dig gumman

http://www.fritz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beatrice hägg - 24 januari 2008 21:31

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/rockbjornen2007/article1690326.ab...

Av beatrice hägg - 19 januari 2008 15:44

  Byter blogg till tjejsajten.se , alltså http://musiikberoende.tjejsajten.se .   Ja, de finns alltså inte så mycket mer att säga här, än hejdå bloggagratis.se       ...

Av beatrice hägg - 14 januari 2008 18:46

Nu ska jag äntligen ta tag i bloggandet, bäst ja börjar på en gång.   I fredags gjorde vi då screen tryck, vi började halv 9 om jag inte minns fel, skulle skriva ut bilden på mina hörlurar, och då ska skrivaren självklart inte fungera! Blev att skrik...

Av beatrice hägg - 13 januari 2008 00:06

Kan ni tänka er att tröjan jag har på bilden har jag designat alldeles själv! okej, fick kanske lite inspiration ifrån en thirt ja sett på H&M's sida, men whatever! I fredags gjorde vi screen tryck, vi fick ta en bild vi fotat och göra så här då...

Av beatrice hägg - 12 januari 2008 23:58

Av någon konstig anledning snackar jag och Sophie om tårtor, hu vi är så hemskt normala! Vi kom överens om att det måste var jordgubbar på den, annars är vi inte med! sophie säger: tur du ha då som fyller år på sommaren, då kan du ha riktiga jordgubb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards